My Profile

   Minimize
Profile Avatar
DaveReed5
*******
*******, ******* *******
Poland
******* ******* *******

Dlaczego używamy przekładnie stożkowe

przekładnia stożkowa Dziś urządzenia oraz innego rodzaju mechanizmy stosują multum wielorakich typów przekładni. Jeśli występuje potrzeba przestawienia osi rotowania o 90 stopni, to zazwyczaj wykorzystuje się do tego celu przekładnie kątowe (czasami określane przekładniami stożkowymi). Budowa takiego typu przekładni jest bardzo banalna, skonstruowane są bowiem ledwie z dwóch zebątych kół o kształcie stożkowym, ustawionych wobec siebie pod kątem prostym. Wymiar poszczególnych kół, a z tej przyczyny także ilość umieszczonych na nich karbów, jest uzależniona od oczekiwanego przełożenia. Przekładnia kątowa ma szansę pracować otwarta, czy to samodzielnie, albo jako element kompletnego mechanizmu. Wielokrotnie mamy możliwość też natknąć się kompletne systemy o znormalizowanych atrybutach, znajdujące się w odpowiedniej obudowie. Tego typu rozwiązanie jest niezmiernie ochoczo używane poprzez inżynierów. Nie muszą się oni przez to martwić komponowaniem tego rodzaju przekładni a także przeliczaniem jej parametrów, a zwyczajnie dobierają całe układy, które mają szansę użyć w planowanych konstrukcjach. Z racji szerokiej gamy parametrów, w tym rodzajów obudów, sposobności wykorzystania kompletnych przekładni kątowych są naprawdę duże.
Duże opcje zastosowania, duża sprawność działania a również skuteczność to istotne wartości przekładni kątowych. Atrybuty te w sporym stopniu są zależne od wykorzystanej konstrukcji kół zębatych, a głównie od układu zębów. W kołach zębatych niejednokrotnie konstruktorzy stosują także ponadplanowe otwory - nie oddziaływają one na trwałość i innego rodzaju parametry, ale znacząco pomniejszają wagę modułów. Z funkcjonowaniem tego typu przekładni powiązane jest nieco ważnych parametrów. Prawdopodobnie jednym z ważniejszych jest wspomniane uprzednio przełożenie, to znaczy relacja prędkości obrotowej na wejściu oraz wyjściu. Zważywszy na ograniczenia normalna, jednostopniowa przekładnia kątowa będzie mogła posiadać przełożenie wynoszące co najwyżej 4,5. W dużej mierze lepiej jest to przy dwustopniowych przekładniach, w których przełożenie całości ma szansę sięgać chociażby kilkunastu. Drugą kwestią jest kwestia przekazania mocy bądź optymalnego obciążenia, te wartości są uwarunkowane od średnicy kół zębatych oraz typu materiału użytego do ich wykonania.